21 november 2010

Vargskinnet

Ett måste!
Att läsa Guds barmhärtighet, Sista rompan och Skraplotter av Kerstin Ekman, det är en trilogi, Vargskinnet, som handlar mycket om människor i och från en by i Jämtland. Eftersom jag bor i Jämtland känns det som ett måste att läsa dem! ^^
Ekman skriver speciellt, hon skriver på jämtska när folk i byn pratar, det gör det lite roligare. Och nu förstår jag lite bättre jämtska pga att min fd kille kom från en by där många pratade så, då lärde jag upp mig lite. Har faktiskt läst den första boken en gång förut, många år sen, men hade svårt att förstå nåt alls i boken. Men nu läser jag om den och förstår väldigt bra!
Annars har jag bara läst Hunden och en del av Herrarna i skogen av Kerstin Ekman, men jag tycker mycket om det lilla jag sett av henne, så jag har nu beställt fyra böcker av henne (Häxringarna, Springkällan, Änglahuset och En stad av ljus), serien Kvinnorna och staden. Spännande! :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar