10 juni 2012

Murakami

Äntligen läste jag en bok av Haruki Murakami! Grunnat på det länge, men tog mig tid tillslut.

Min Murakami-debut blev Sputnikälskling pga att den var kort och handlade om kärlek och känslor och lite annat med. Har hört så mycket om Murakami, att han blandar ihop verklighet med overklighet, men Sputnikälskling var väldigt verklig, till en början, men i mitten börjar det overkliga komma fram.

Jag gillade det! :-) Verklighet, dröm, mitt emellan, vad, det bara blandas ihop och blir riktigt spännande och intressant. Man började tom fundera på vad som var verkligt och vad som var dröm, eller om det fanns nån förklaring, och jag kom faktiskt fram till nånting när jag närmade mig slutet(!).

Murakami blir kanske en favoritförfattare tillslut, känns som så. ^^

2 kommentarer:

  1. Jag tyckte jättemycket om Murakamis Norwegian Wood, men sedan tog det stopp. Tycker han upprepar sig för mycket. :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej. Vad synd. :-(
      Jag brukar dock oftast gilla när författare upprepar sig lite, när de kör på samma grej om och om igen, då vet man vad man får och om man vill ha nåt annat läser man av nån annan. :-)

      Radera