06 september 2012

Här händer det grejer!

Nu är jag på plats och i gång!

Idag är fjärde dagen av Biblioteks- och informationsvetenskap och jag har blivit förvirrad, panikslagen och mer intresserad, dessutom är vi lediga idag, eller rättare sagt pluggar vi hemma idag (för det behövs pluggas massa hemma, kan jag be att få tala om!).

Har dessutom hunnit träffat och umgåtts med min ena killkompis, kommer bra överens med min rumskamrat (vi bor tillsammans i en källarvåning, men har varsitt rum), också har jag hunnit bekanta mig med en tjej som läser samma program som mig, så vi hänger redan ihop på skolan. Socialt sett har jag det ganska så bra, faktiskt. :)

Plugget däremot kommer jag få kämpa hårt med för att klara av, t.ex. redan imorn har vi seminarium, så idag har jag mycket att lära in! Pressen och stressen kommer nog ta kål på en många gånger om och det kommer dröja nån termin innan man känner sig någorlunda okej, tror jag. Men det är värt det och jag ska fixa detta, punkt slut!

Jane Austen-roman i miniformat.



Bokhyllor med hjul som man snurrar (superkul!).

Illustration i ena Jane Austen-romanen.

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. O ja, det känns jättebra. :) Allt är nytt och främmande, men så är det ju med allt, bara att hoppa in i det och hoppas på det bästa och kämpa på och njuta av det man kan. ^^

      Radera
  2. Min äldsta dotter har precis börjat på universitetet och jag önskar att hon hade samma beslutsamhet som du. Jag vet inte hur många gånger hon har hotat med att hoppa av, men som tur var har hon inte gjort det, ännu i alla fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon får hålla ut och kämpa på! :) För det är ju allt annat än lätt, krävs lite glöd för att lyckas.

      Radera