15 juni 2011

Förbjuden kärlek på olika vis

Läser just nu två böcker, Magiker och glas av Stephen King och Om jag kunde drömma av Stephenie Meyer. Båda handlar om förbjuden kärlek fast på helt annorlunda sätt.
Dessutom har jag läst ena förut, Om jag kunde drömma, som ingår i Twilight-serien, som jag förstås har läst och som jag fullkomligt älskar. 

Magiker och glas kommer sluta olyckligt. Jag vet det därför det är en prequel-berättelse i berättelsen, om nån nu fattar vad som menas med det, det är alltså meningen att man ska veta vad som händer i slutet av den boken, och boken ingår i Det mörka tornet-serien, som är mörk i sig. Jag tycker mycket om den serien, men just nu behövs inte mer mörker än det redan är i mitt liv.

Om jag kunde drömma slutar... Hihi! Det tänker jag inte säga, om nån läser detta som inte läst den serien än. ;-) Men Twilight-serien värmer i hjärtat att läsa, mysig och spännande och helt underbart bra - vilket gör så att den gör mig på fnittrigt humör, vilket behövs.

Igår kväll kände jag bara att jag behövde nåt värmande att läsa, inget mörkt, så jag har bestämt mig (än så länge) att läsa om Twilight-serien. :-D I den sitsen jag är nu så behövs lite värme i mitt liv, som sagt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar