19 september 2011

Stackars, stackars

Har legat och bara råläst bokcirkel-boken, Främlingen i huset av Sarah Waters, i helgen - så bra var den! Den var dock lite seg emellanåt, men det höll inte i sig länge. Läste faktiskt mer än hälften av boken igår och idag - gick fort.

Men det är en riktig snyftbok, tragik efter tragik. Vissa ljuspunkter var det då jag låg och fnittrade, och de kändes riktigt fina och vackra just för att de var så ovanliga.
Grät faktiskt en gång under bokens gång, och jag tror nog Vargnatt kommer veta vart.
Må också säga att jag gillar vissa detaljer i boken, små detaljer kan det tyckas, men de gjorde hela boken nästan. Mycket originellt, tycker jag iaf. :-)

Åh, jag älskar Sarah Waters-böckerna! Brukar ha svårt när det är för mycket negativt, men det störde inte mig denna gång. Kanske för att det var just en Sarah Waters-bok. :-)
Hon är en underbar författare! Längtar redan efter en ny bok av henne. ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar