28 september 2011

Skuggserien

ÄNTLIGEN kommer jag få Skuggserien (Skuggan över stenbänken, ...och de vita skuggorna i skogen, Skuggornas barn, Skugg-gömman) av Maria Gripe! :-D Woho! Har aldrig läst de böckerna, så jag ser fram emot det så mycket!
Kommer också få Agnes Cecilia - En sällsam historia av Maria Gripe, som jag faktiskt har läst en gång när jag var yngre. Ska bli roligt att läsa om den, för den är en favorit! ^^

Nu ska jag börja läsa Stolthet och fördom av Jane Austen, som är boken i Vargnatts och min bokcirkel just nu. Spännande!

Sen ska jag läsa Alice i Spegellandet, eftersom jag läste ut Alice i Underlandet för en timme sen ungefär, har läst dem förut och de är favoriter de med. Och omläsning - det är grejer det! :-)

4 kommentarer:

  1. Testing, testing

    SvaraRadera
  2. Jag läste de två första böckerna i Skugg-serien i skolan för flera år sedan, minns att jag älskade dem!

    Hmm har ju fixat bibblokort här nu, de borde finnas att låna! :D

    SvaraRadera
  3. Skugg serien var mina favoriter när jag var barn. Det var omöjligt att få kontakt med mig när jag var i Maria Gripes värld. Kanske man ska läsa dem igen snart :) Gled dig!!

    SvaraRadera
  4. Vargnatt: Låna! Låna! Läs om! ^^

    Cathrine: Ja, läs om dem du med! :-D Och jo, jag gläder mig, massa! ^^

    SvaraRadera