08 maj 2012

Bästa fantasyn!

Åh, vilken serie! Vilka böcker! Bästa fantasyn! Robin Hobb är en gudinna!
 Läser om Berättelsen om Fjärrskådarna, för att sen också läsa om Handelsmännen och de magiska skeppen, för att sen läsa Den gyllene mannen, för att sen läsa The Rain Wild Chronicles, och alla är om samma värld och vissa är om samma karaktärer.
Är ingen fantasyälskare, egentligen, visst älskar jag att läsa om övernaturligt och vampyrer och allt sånt där spännande och romantiskt inom fantasy eller science fiction. Men riktig fantasy har aldrig varit min grej, tills jag hittade Robin Hobb.

Såg Handelsmännen och de magiska skeppen på bokaffären här i stan för många år sen, redan i tidiga tonåren, och kände en dragning till böckerna, men antingen var jag för ung eller så såg de för tjocka ut, eller vad det nu berodde på, iaf så köpte och läste jag dem aldrig. Tills jag en dag, när jag var ca 18 år, på en impuls grabbade tag i trilogin och köpte dem, för att sen låta dem stå i nåt år och vänta i bokhyllan. Men en dag, när jag var ca 20 år, var väntan slut och jag började läsa dem för att finna att jag älskade dem! ^^
Efter det gick jag bärsärkagång tills jag fick tag i alla Robin Hobbs böcker som kommit ut på svenska - lyckan var gjord! Och nu går jag bärsärkagång tills jag har fått tag i alla Hobbs böcker som inte har kommit ut på svenska, så det så! Inget kan stoppa mig! ;-)

Söker man efter nånting som ska grabba tag i en, sätta ens hjärta i brand, få en att skratta och gråta och som alltid kommer att leva kvar i en, då ska man läsa Robin Hobbs böcker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar