11 augusti 2010

Olycklig kärlek? Kärlek med förhinder?

Först och främst vill jag säga att jag känner att jag börjar tappa stinget när det kommer till böcker och det blir bara värre. Det tar längre och längre tid att välja en bok och när jag väl har valt en bok tar det lång, lång tid att läsa den...! Det är som en förbannelse! Går det dåligt ena gången, så går det ännu sämre nästa gång. Frustrerande!

Just nu vill jag börja läsa en bok om olycklig kärlek eller kärlek med förhinder, helst ska den vara historisk också, innan 1900-talet. Men hur attans ska jag hitta en sån bok? Antingen kommer jag välja en helt annan bok om helt andra saker, eller så kommer jag välja en bok jag redan har läst, i vilket fall som kommer det vara ett dåligt val!

Hela problemet börjar bli så pass jobbigt att jag läser mindre och mindre...! Hjälp!
På nåt vis måste jag komma förbi hela valet av en bok och ta en bok bara och sen läsa, läsa, läsa så som jag alltid har gjort förr. Eller att jag får tips av nån om nån bra bok som jag inte har läst eller som jag inte ens vet nåt om.

För jag har problemet att jag ofta väljer en trygg bok, antingen att jag vet vem författaren är och har läst böcker av den förut, eller att jag har sett en film eller en serie baserad på boken. Det är ett väldigt tryggt val men ett otroligt trist val.

Kanske har jag läst i så pass många år nu att jag har blivit en kräsen snobb...! Usch! Vad hemskt! Jag måste försöka ta mig tillbaks till mitt naiva jag! För som det är nu funkar inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar