29 september 2010

Att läsa en serie

Ibland tycker jag det är underbart att börja läsa en ny serie, men när serien inte är färdigskriven blir det underbara bara så hemskt träligt. En serie tar ändå flera år att skriva och den som läser serien blir lätt less, det har hänt mig flera gånger.
Jag har nästan slutat läsa serier därför, men jag försöker ibland, iaf de första två till tre böckerna, om det inte är allt för många år mellan de ges ut. Oftast måste jag läsa om de böcker jag redan har läst i serien innan jag läser den senaste boken i serien, men det är träligt det med.
Så nu har jag kommit på att inte börja läsa en serie förrän alla böcker i serien har kommit ut, jag hoppas jag kan hålla det. ;-)

Just nu läser jag Revolvermannen av Stephen King, som är första boken i Det mörka tornet. Dock har jag läst både den och den andra boken i den serien redan, men nu har jag alla böckerna i serien, så nu jävlar slår jag på stort! ^^ Väntan är över, det är bara att slutföra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar