02 september 2010

Läsa om en bok eller läsa en ny bok?

En fråga jag har ställt mig flera herrans gånger: Läsa om en bok eller läsa en ny bok? Varje gång kommer jag fram till ett dåligt svar, en ursäkt till det jag dras mest till för stunden.
Svaret kanske beror på vilken bok man har i tankarna, eller böcker rättare sagt. Varje bok man har läst förtjänar inte att läsas om, men varje bok man inte har läst förtjänar inte att läsas heller, eller? Ska man ge varje bok en chans, man kanske tom måste ge en bok man inte gillade en till chans? Hmm
Den bästa lösningen är kanske att läsa en ny bok och läsa om en bok samtidigt? Att man läser två böcker på samma gång, men kommer inte en av böckerna i skymundan då? Hmm.

Iaf! Nu är jag i den sitsen. Ska jag fortsätta läsa den här boken som jag en gång redan har läst, eller ska jag börja läsa en ny bok?
Åh! Irriterande och frustrerande. Känner hur tiden går och jag gör ingenting rätt.

2 kommentarer:

  1. Själv är jag urusel på att läsa om böcker. Har flera som jag länge tänkt att det skulle vara kul att läsa en gång till, men det finns så många olästa böcker att det aldrig känns som att jag hinner...

    SvaraRadera
  2. Inte bara jag som har problem med den frågan då. Haha! ^^ Är svårt ju, men jag började läsa en bok jag inte har läst, Blonde. Verkar bra! :-)

    SvaraRadera