01 september 2010

Böcker som redan är lästa

Jag lovade mig själv, men jag bryter det löftet! Löften är till för att brytas, sägs det. ;-)
Jag trodde att jag kunde hålla mig från att läsa böcker som jag redan läst, men det går inget vidare. Man får väl se det som med filmer, är en film bra kan man se den flera gånger, är en bok bra kan man läsa den flera gånger, det sista tar bara längre tid.

Historikern av Elizabeth Kostova läste jag en gång 2006, om jag minns rätt, men jag minns inte allt i boken. Så jag tänkte att nu när jag har hennes nya bok, så må jag läsa den äldre för att komma i rätt stämning, eller hur man ska uttrycka sig. Jag har för mig att boken var seg och svår, då, men jag har kanske utvecklats på nåt vis och kan gilla den mer nu, vem vet? Jag ser fram emot att läsa den! :-)

Jag funderar på att läsa Tidsresenärens hustru av Audrey Niffenegger och Nattvakten av Sarah Waters, fast jag har lästa båda två förr. Jag älskade dem! Och såna älsklingsböcker må man ju läsa igen därför. ^^ Hihi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar