20 februari 2011

Ska jag börja rundan igen?

Har en slags längtan efter att läsa böcker av Robin Hobb, tom de som jag redan har läst en gång. Fast den här gången ska jag börja från början, sist läste jag Handelsmännen och de magiska skeppen först och efter det Berättelsen om Fjärrskådarna (men inte sista boken i den), men egentligen ska man göra tvärtom.

Nej, nu ska jag börja läsa trilogierna rätt! Först Berättelsen om Fjärrskådarna, sen Handelsmännen och de magiska skeppen och efter det Den gyllene mannen.

Sen hoppas jag vid gudarna att NÅN kommer fortsätta ge ut böckerna av Robin Hobb NÅNSTANS - hoppas, hoppas, hoppas! *håller tummarna* Hon har ju faktiskt fortsatt skriva om samma värld i en ny trilogi, The rain wild chronicles (som den heter på original). Gud vad jag vill läsa den trilogin med! GE MIG! SNÅLA INTE!

Hmm. Mördarens lärling - här kommer jag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar