10 februari 2011

Bytt hit och dit

Har äntligen funnit en bok jag vill läsa bredvid bokcirkel-boken, Alberte-serien, efter mycket om och men. De öde landen av Stephen King, tänkte som så att har jag nu läst om första och andra boken i Det mörka tornet, så är det gott och väl dags att påbörja den tredje boken - så blev det! :-)

Jag tror jag nästan gillar den här tredje boken mest än så länge i Det mörka tornet-serien, kan bero på att i början av den här tredje boken är Roland, Eddie och Susannah äntligen en trio och i en skog och jag älskar vänskap, kärlek och naturen (trots att jag är dålig på alla tre nu för tiden :-P), de träffar på små robotar eller cyborger en liten stund som påminner mig om Alice i Underlandet i en mörkare ton (man fattar varför om man läser boken ^^), också kommer äntligen Jake, pojken från första boken, tillbaks i serien och det gör mig så varm i hjärtat.
Jag tror att jag därför, hittills, gillar De öde landen bäst i serien. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar