17 juli 2011

Att läsa på engelska

Läser The Sea, The Sea nu och det går mycket lättare än jag trodde att läsa på engelska, så lätt att jag funderar på att fortsätta läsa på engelska i framtiden lite då och då.
Förr var jag misstänksam mot att läsa på engelska, eftersom jag tyckte det var svårt och jag blev sömnig (inte alls som på svenska), men så är det inte nu. Man växer nog lika mycket inuti som utanpå, utvecklas och klarar mer. Kul!
Dock har jag inte hunnit så långt, 62 sidor av 538. Men det är ju sommar, och vi ska flytta snart efter 20 år, och min bästa kompis är här i några veckor, man är liksom upptagen och det är som det ska vara. Kommer få nog med tid över till hösten och vintern, ensamhetens tid. Fast den här boken måste jag läsa ut snart, ingår ju i engelska C, så det är ju en helt annan sak.
Önska mig lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar