18 februari 2012

Ett riktigt kap på impuls!

Idag gjorde jag ett riktigt kap genom att köpa på impuls, därför jag inte hade nåt med mig att läsa.
Åkte in till stan med Natta, min kompis, för att hämta ut tågbiljetterna till och från Stockholm, vi ska åka dit och hälsa på Sussie, våran kompis.
Sen skulle Natta iväg och träna på gym och jag skulle åka hem, men vi kom då på att jag kunde följa med och isf skulle jag få sitta i omklädningsrummet och vänta, det gick bra tyckte jag. Men för att inte ha för trist medan jag väntade bestämde jag mig för att köpa en bok att läsa, vi gick in på Bokia där jag kollade länge och väl tills jag hittade Sugar av Michel Faber. Lycka! Har velat läst och haft den, men glömt bort det tills jag såg den där och tog ned den och köpte den. ^^
Vi tog vårat pick och pack och gick till gymmet, som var en bit bort, men när vi väl kom in i entrén kom Natta på att jag inte alls kan följa med in i omklädningsrummet pga att det inte gick, utan jag fick sätta mig i entrén på Nattas väska och underhålla mig med Sugar där. Haha! Såg säkert inte klok ut, jag som är allt ifrån vad gym är, med glasögon och kjol och en tjock bok i händerna satt jag där och såg säkert viktig ut på fel plats vid fel tid. :-P
Men det gick fint! Fast folk kom och gick, så satt jag där ändå och läste tills Natta efter en timme var klar och vi gick ned till stan igen och handlade lite inför filmkvällen vi bestämde oss för att ha ikväll, också åkte vi hem tillslut.
Och en bra bok fick jag för besväret dessutom - tjoho! :-D

3 kommentarer:

  1. Den väntar på mig i bokhyllan ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi är rätt lika ändå. Haha! ^^ Den verkar mustigt bra!

      Radera
  2. Nu har du fått boktips på min blogg :P

    SvaraRadera