13 februari 2012

Mina kära bokmärken

Jag är nog lite (eller mycket) estetisk av mig, eftersom bokmärken är viktiga ting för mig. Jag kan inte använda vad som helst som bokmärke, det ska vara den äkta varan, också ska bokmärket passa ihop med boken. Därför har jag samlat på mig många bokmärken under årens lopp, som jag tänkte visa upp här nu.

De nyaste köpta bokmärkena i samlingen - visst är de vackra! Bokmärket med Mona Lisa på använder jag just nu till ...och de vita skuggorna i skogen.
















De äldsta bokmärkena. Använder inte alla längre, men sparar dem av nostalgiska och sentimentala skäl.















Bokmärket med katten och kattungarna är köpt, de andra två är såna som kommit med posten gratis.















SOS Barnbyar-bokmärket använder jag till Populär Historia-tidningarna och det andra bokmärket är en sån som kommit med posten gratis och den används till Illusionisten just nu.

2 kommentarer: