01 februari 2012

Ibland måste man läsa mindre tjocka och mindre djupa böcker

Nuförtiden läser jag nästan jämt tjocka och djupa böcker, som tar tid, tid och mer tid att läsa ut, så man tillslut börjar fundera på om man verkligen tycker om att läsa så som man gjorde förut, eftersom det känns som att man aldrig läser ut böckerna förrän 1-2 månader har gått, om inte längre, och det hela känns bara Inte bra i en bokälskares hjärta och själ.
Så, igår tog jag tag i det hela och började läsa en bok av en gammal älsklingsförfattare, Tamara McKinley, som jag inte har läst en bok av på väldigt länge, år tom(!). I stormens öga, och sanna mina ord, har redan läst 120 sidor i den...! :-D Den är riktigt bra! Nu är mitt bokhjärta och min boksjäl lyckliga - jag kan än!
Jag har alltså kommit på att man ibland måste läsa mindre tjocka och mindre djupa böcker, så man håller igång och inte stannar av. Så får man en boksvacka, ta en ganska kort och ganska lättsam bok och bara läs tills ni finner läsglädjen igen! :-)

2 kommentarer:

  1. Jag har aldrig läst något av Tamara McKinley, men jag har velat fram och tillbaka i kundvagnen på AdLibris. Vilken bok skulle du rekommendera som första?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hennes första bok, Matildas sista vals, för det var den som fick mig att fortsätta läsa hennes böcker, så bra!

      Radera