30 mars 2012

Gamla älsklingar

Kom på idag att det inte är nån bra idé att börja läsa en ny bok, för på måndan börjar jag plugga igen. Så nästa vecka ska jag både plugga och jobba = ingen tid att läsa en ny bok, som man kanske inte kan lägga ifrån sig för att den är så bra.
Men nån bok måste jag ju börja läsa, annars avlider, nästan, min litterära själ! (Fick en förfrågan om jag ville ut och festa imorn, men tackade nej pga att jag vill andas ut i helgen och Njuta Av En Bok.) Så då kom jag att tänka på gamla älsklingar (böcker jag älskar och vill läsa om), t.ex. I museets dolda vrår av Kate Atkinson (och Mänsklig krocket och Känslomässigt udda av Atkinson också).
Alla tre har jag läst om förut, men de är kärlekar och kärlekar får man aldrig nog av. I museets dolda vrår har jag nog läst om 2-3 gånger, läste den första gången när jag var 12-13 år - vilken läsupplevelse! ^^ Oförglömligt!
Så, jag kanske ska läsa den nu i helgen...? 

Min älskling, gammal och skrynklig, men extra älskad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar