13 januari 2011

Klassiker-tajm och ett erkännande

Läser Förnuft och känsla av Jane Austen nu - klassiker!
Har ärligt talat bara läst två böcker av henne förr och det var Northanger Abbey och Övertalning, den förra av dem innan jag ens visste hur mycket jag älskade verken av Jane Austen...! Vad sägs om det som ett erkännande!
Det roligaste är att jag har gått runt ända sen eviga tider och tyckt om det Jane Austen skapat - bara genom att se filmerna och tv-serierna baserade på hennes böcker. Pinsamma pinsamt!
En gång köpte jag hennes böcker på originalspråket, engelska, men det greppade inte tag i mig, så jag började verkligen söka efter alla böckerna på svenska - och fann dem! Så nu har jag alla böckerna av Jane Austen på svenska och har äntligen tagit tag i att läsa dem - bra jobbat, tjejen! ;-)
Än så länge är det precis som jag alltid vetat att det skulle vara att läsa Jane Austen! ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar