23 januari 2011

Bokcirkeln på SR

Ska nu ta tag i att läsa en bok som de har i Bokcirkeln på SR (Sveriges Radio) och njuta av det! :-) Håller på att läsa Alberte-serien som är en av böckerna i Bokcirkeln (Alberte och Jakob, Alberte och friheten och Bara Alberte), har dock läst de två första böckerna för flera år sen, så det är spännande! Än så länge är de bra. ^^
Känner så för Alberte, hon fryser på så många vis i det instängda kalla Norge - usch! Jag märkte inte det första gången jag läste boken, hur hon frös och var instängd (kanske för att jag själv var i samma sits...), det är först nu jag nästan själv kan känna det. Stackarn. Men samtidigt så kan nog vem som helst känna igen sig i det, på sina egna vis, för under tonåren fryser vi alla och är instängda en eller annan gång, eller hela tiden.
Tur man blir vuxen tillslut, trots allt. ;-)

4 kommentarer:

  1. Jag läser också Alberte trilogin eller serien eller vad man ska kalla det. Har hunnit nästan första delen och gillar den skarpt, riktigt skarpt! Jag har hela serien i en pocketvolym som jag ser att jag köpte för 55 kr för ett bra tag sen. Så många bra ord och meningar för en så liten penning! Jag njuter!

    SvaraRadera
  2. Jag har nog exakt likadan pocketvolym och jo, jag gillar den riktigt skarpt med! ^^ Tur det finns sån njutning - vad vore vi utan den! :-D

    SvaraRadera
  3. Nu har jag läst Alberte och Jacob, gillar så mycket att det blev fem stjärnor! Nu tar jag itu med fortsätteningen, Alberte och friheten. Vet att det blir värre för Alberte men hoppas ändå på att det ska gå bra för henne......fåfängt är mitt hopp!
    Alberteserien har ju varit med i SR:s bokcirkel tidigare också!!!

    SvaraRadera
  4. Jag vet ju redan vad som kommer hända, tror jag om inte minnet sviker. :-P Men hopp är bra! ^^

    SvaraRadera