05 januari 2011

Nåt lättsmält, tack!

Ibland om man håller på och läser en serie (eller flera) kan man börja känna sig lite trött på samma gamla visa, så då kan man ta nåt lättsmält att läsa, så kanske man kommer igång igen.

Lite så är det just nu, blev plötsligt less att läsa de två serier jag är i (Narnia och Vargskinnet), så jag har börjat läst Kvinna i grönt av Arnaldur Indridason (som också ingår i en serie, fast där varje gåta blir löst i slutet av varje bok).

Sen kan jag, personligen, tycka att genren deckare eller kriminalberättelse, eller vad de nu kallas, är mer lätta att läsa och smälta än andra genrer. De driver på mer och oftast får man lösningen i slutet av boken trots att det är en serie, lite mer fristående kan de vara, kanske.
Ska nog inte uttala mig allt för mycket om den genren, eftersom det är inte en av mina favoriter. :-P Säg inget om nåt du inte vet nåt om! Eller hur? ;-)

Har läst Glasbruket av Arnaldur Indridason och gillade den väldigt mycket! :-) Hans böcker är inte så långa, men mycket spännande, och det är perfekt ibland, som denna gång. ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar