19 mars 2011

Dikter och poesi

Jag är en sucker för dikter och poesi. ^^ Att läsa och att skriva.

Har läst många dikter av Kristina Lugn sen igår när jag fick hennes Dikter 1972-2003 igår, också läste jag några dikter av Nils Ferlin i hans Får jag lämna några blommor (diktsamling).
Tänkte fortsätta läsa några dikter av Sonja Åkesson i hennes Vara vit mans slav (diktsamling) eller varför inte läsa dikter av Maria Wine i hennes Dikter i urval 1942-2000. Men Gustaf Frödings poesi (diktsamling) kan vara nåt att läsa en sån här fin dag också.
Har ganska många att välja mellan, har nio poeter till att läsa dikter av - ingen brist på poesi i mitt liv! ;-)

Också har jag skrivit massa dikter också, kan bero på att jag läst så många dikter ett tag nu. Härligt är det iaf! ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar