26 november 2011

Från Främlingen till Det flammande korset

Har haft en pågående kärlekshistoria sen 2004 med en serie av Diana Gabaldon (2004! Kom igen! Var bara 15 år! Betydelsefullt. ^^)

Slukade Främlingen (första boken) och andra boken om Claire och Jamie, men fastnade ärligt talat i tredje. Men efter nåt år läste jag om tredje boken och i farten läste jag fjärde boken och blev förälskad på nytt. Sen tog det nåt år igen och då bestämde jag mig för att läsa om alla böckerna och vips var de alla lästa för andra gången om och jag var dödskär ännu en gång. Jag började läsa femte boken, men var mitt inne i en kris och kom ingen vart och la ned den. Efter det tog jag än en gång paus, på 2 år, och nu har den sjunde boken kommit på pocket (har dem alla i pocket) och den är på väg hem hit till mig från och med idag (beställde den nyss!).

Det är dags! Idag är dan jag börjar läsa Det flammande korset (femte boken) igen och det är så spännande! ^^ Älskar denna serie trots alla år och alla avbrott, och det ska bli kul att få följa inte bara Claire och Jamie, utan deras familj också, Brianna och Roger, Fergus och Ian, och deras familjer - åh, saknar dem alla!
Jag tror att den här femte boken är början på nåt nytt, det ligger lika mycket fokus på Claires och Jamies familjemedlemmar som på dem själva, vilket jag tycker är bra och sannolikt.

Här kommer jag, Clajamland! (Haha! :-P)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar