29 maj 2011

För att hänga med

Detta med att läsa om, jag kommer nog återkomma till det hur många gånger som helst, tycker jag jämt tjatar och gnatar om det. :-P

Försöker ju sluta att läsa om böcker nu för tiden, försöker verkligen och det går ganska bra.
Men jag har ett undantag. Om jag läser en serie av nåt slag, lång serie eller trilogi, så läser jag oftast om de böcker jag redan läst, eftersom det går så lång tid mellan böckerna tills alla kommit ut. Ibland kan jag läsa om böckerna i serien flera gånger, för att förstå saker och ting bättre, och för att kunna komma ihåg bättre, eller bara för att njuta av serien fullt ut. Och jag har börjat läst många serier i mina dar som inte är slut än.

Har tänkt ett bra tag på det, att läsa om böckerna av Dan Brown, de som handlar om Robert Langdon och hans äventyr. Har förstås läst Änglar och demoner och Da Vinci-koden, men den nyaste, Den förlorade symbolen, har jag inte läst än.
Så just nu funderar jag på om jag ska läsa Änglar och demoner. Hmm. ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar