14 maj 2011

Mer King, please!

Vissa författare får jag fasen inte nog av, ju mer jag läser av dem, ju mer vill jag läsa av dem. Stephen King är ju en sån författare, och sen jag läste ut Benrangel av honom, så har jag bara längtat efter ännu mer att läsa av honom.
Jag kan ibland undra om inte han har gått och blivit min absoluta favorit-författare...! Det har liksom smugit sig på mig, ser bara här på bloggen att jag har skrivit mest om honom av alla författare jag har nämnt, och det måste ju säga nåt.
Ändå är jag en sån där som gillar att läsa mysiga och fina böcker, men King skriver sånt, fast på sitt alldeles egna sätt. Skräck och spänning är bara en del av det han skriver, han skriver mycket om känslor, kärlek, sånt som jag gillar att läsa om, ur ett manligt perspektiv, som gör det hela ännu bättre, eftersom jag är kvinna och nyfiken på män, of course. ;-)
Eller så har det bara varit en Stephen King-period sen Martin och jag gjorde slut och jag startade denna blogg, who knows. Har ändå läst så pass mycket under min livstid och haft många olika perioder inom bokvärlden.

Vill läsa antingen, av King, Den förskräckliga apan och andra berättelser eller Liseys berättelse - men vilken är den stora frågan nu! Den första är en novellsamling från 80-talet och den andra är en roman från 2006.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar