08 maj 2011

Tegelsteen!

Läser Blonde av Joyce Carol Oates, är andra boken av henne jag läser nu, första var Älskad, saknad. Men vet inte riktigt vad jag tycker om hennes böcker än, båda har jag faktiskt lagt bort ett tag, men jag minns att jag tyckte mycket om Älskad, saknad i början, men ändå la jag undan den (det kan ha varit en av böckerna jag la bort när Martin lämnade mig förra året, livskriser är ibland för jobbiga för att ens njuta av böcker), eller så har de böckerna haft oturen att bli lästa när jag varit sugen på andra böcker mer. Vem vet? Försöker gör jag iaf, och oftast slutar det bra! ^^
Jag ser Blonde som en bok där man kan stanna av ett tag och läsa en annan bok under tiden, för den är så pass bra uppdelad med olika delar där varje del blir avslutad bra, också är den 861 sidor lång (iofs tycker jag om långa böcker, men det är ju inte alltid man blir så pass fast att man lusläser dem).
Så nu tänkte jag fortsätta läsa Blonde, är på sidan 268 och är på väg in till den del av boken jag aldrig läst förr - kanske blir det ännu bättre! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar