25 maj 2011

Långsam läsning

Ibland, eller ganska ofta, läser jag riktigt långsamt, det är liksom min grej nästan. Jag älskar att läsa, men det händer allt för sällan att jag läser ut en bok fort. Antingen läser jag ut boken fort därför jag älskar den och är helt fast, eller så läser jag ut boken långsamt och hinner njuta av den, typ. Sen händer det att jag läser dåliga böcker, förstås, det gör nog alla nån gång. Men för det mesta läser jag alltid ut boken i fråga i vilket fall som.

Har läst 269 sidor i Momo eller kampen om tiden av Michael Ende, så nu är jag på slutspurten - woho! ;-) Vargnatt blir nog glad över det, hon som läste ut boken för länge sen. Tur hon är tålmodig av sig. ^^
Jag gillar boken, men jag har inte blivit fast i den, och jag vet att det beror på att det inte riktigt varit en sån där läs-period för mig just nu av olika anledningar. Annars hade jag älskat denna bok! Den har nästan allt i sig, också passar den för unga och äldre, en bok som får vissa tankar att väckas.
Jag är riktigt nyfiken på hur den slutar - lyckligt eller olyckligt, eller både och?

Fast jag inte har haft en läs-period, så har jag ändå läst ganska mycket - i en annan bok. :-P Den förskräckliga apan och andra berättelser av Stephen King, är på sidan 445 - alltså är den mycket bra! Sa ju att jag var så sugen på en bok av King. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar