13 augusti 2011

Några citat om mannen

Jag tror jag älskar citat, de säger så mycket med så lite och alla kan hitta nåt citat som är passande för dem. Så här kommer några citat jag tycker passar om mannen:

Män är vad deras mödrar gjorde dem till. - Ralph Waldo Emerson

Att bli man är att en dag se sin fars verkliga ansikte. - Anouilh

Att fånga en karl är en konst, att behålla honom är ett jobb. - Simone de Beauvoir

Det finns stora män som får andra att känna sig små, men den verkligt store mannen är den som får var och en att känna sig stor. - G.K. Chesterton

Pappa var ett stort barn som jag hade när jag var liten. - Alexandre Dumas d.y.

Varje dygn ligger män med kvinnor som de inte älskar och ligger inte med kvinnor som de verkligen älskar. - Denis Diderot

Männen lever på att glömma, kvinnorna lever på minnen. - T.S. Eliot

Det krävs en stark man för att möta en stark kvinna. - Pearl S. Buck

Om en man tar din hustru ifrån dig finns ingen grymmare hämnd än att låta honom behålla henne. - Sacha Guitry

Mannen tror att han väljer kvinnan, men det är nästan alltid tvärtom. Det är kvinnan som väljer den man som skall välja henne. - Paul Géraldy

Alla kvinnor blir lika sina mödrar. Det är deras tragedi. Ingen man blir det. Det är hans. - Oscar Wilde

Män upptäcker ofta saker som kvinnorna har känt till länge. - George Bernard Shaw

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar