27 augusti 2011

Relationer och drama

The Sea, the Sea av Iris Murdoch går fortfarande bra att läsa, är på sidan 277 nu, hälften kvar ungefär. Men på fredan ska assignment 4 - literary analysis på boken lämnas in, på det hela ska jag jobba på dagiset hela veckan. Kommer alltså ha fullt upp! Önska mig lycka till! (Kommer behövas all lycka!)

Boken är fullproppad med relationer och drama. Samtidigt som det är intressant och spännande och roligt, faktiskt, så blir man less och irriterad, nästan förbannad, på alla. Man är som en gud som ser allt och får veta allt, men som inte kan göra ett skit åt nåt. :-P Men jag gillar boken ändå, för jag är en sån där typ som gillar att läsa om relationer och drama. Haha! ^^
Fast det är bättre än jag trodde att läsa boken på engelska, så kan jag inte låta bli att undra hur bra det skulle vara att läsa boken på svenska - jag kommer nog alltid älska att läsa på svenska.
Vill man läsa en bok med massa relationer och massa drama, varsego, The Sea, the Sea är den perfekta boken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar