04 augusti 2011

Sånt man aldrig glömmer

Jag älskar att jag år efter jag har läst en bok fortfarande kan minnas vissa scener och bara mysa vid tanken på dem, och i hemlighet önskar jag att själv få uppleva såna scener på riktigt.

Det finns två scener i en bok, som jag aldrig glömt. Romantiska scener, självklart.
Scenerna utspelar sig på sidorna 119-121 och 207-210 i boken Alberte och Jakob av Cora Sandel (första boken i en trilogi). Älskar de scenerna! Kan år ut och år in komma tillbaks till den boken och bara läsa de sidorna och sen känna mig nöjd ett bra tag. ^^
Finns nog fler böcker som kan ge mig samma sak, men kan tyvärr inte komma på några just nu. Ska försöka komma på fler, kan behövas ha nåt att bli nöjd över nu när hösten närmar sig. Nånting som kan värma en ensam själ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar