04 oktober 2011

Brontë

Jag har kommit fram till, efter noggrant övervägande, att Svindlande höjder av Emily Brontë är den bästa boken av systrarna Brontë, älskar den boken!
Har också läst Jane Eyre av Charlotte Brontë och Agnes Grey av Anne Brontë, också finns några fler böcker av de två sista som jag inte har läst. Men Främlingen på Wildfell Hall av Anne Brontë har jag dock och den ska jag läsa nån gång.
Jane Eyre är egentligen den bästa också, men eftersom jag läste Svindlande höjder först och blev totalt blixtförälskad i den, så kommer den alltid stå mitt hjärta närmast.
Det jag älskar i just de två böckerna är att de är så passionerade, så heta, trots att de är skrivna under 1800-talet och av kvinnor. Underbart! :-D

Är nåt och några år sen jag läste dem, så nu är jag  på G att läsa om båda två. Har redan börjat läst Svindlande höjder och njuter i fulla drag. Mm! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar