08 oktober 2011

Klassikern av Austen

Stolthet och fördom av Jane Austen är nu utläst, och en sak är klar: Austen har ett underbart språk!
Har ju sett många film- och serieversioner av Stolthet och fördom, så jag visste ju allting utan och innan. Så det jag gillade mest i boken var just det härliga språket, invecklat, gammaldags och klassiskt, precis som man vill ha det i en klassiker! :-)
En annan sak jag gillade med boken var att det, självklart, var mer detaljer man fick veta. T.ex. I slutet av boken fick man veta hur det gick för alla, och det uppskattade jag mycket! ^^ Fick veta sånt jag inte vetat förut, trots alla film- och serieversioner - underbart!
Slutet gott, allting gott!

Nu är det dags för Vargnatt och mig att läsa en bok av Stephen King, så här i höstmörkret - perfekt! Duma Key blir det, ska börja läsa den så fort som möjligt. Men först ska jag fika tårta och bullar och kaffe, för jag fyller 23 år idag! Grattis till mig! ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar