23 oktober 2011

Agnes Cecilia då och nu

Versionen jag läste då



















Läste ut Agnes Cecilia - en sällsam historia av Maria Gripe för flera dar sen, men fick lust att skriva om den nu. Underbar bok! :-)

Faktiskt var det en omläsning, för jag har läst den förut, när jag gick i 5an ungefär. Fast jag inte mindes helheten, så minns jag att det var en favorit.
Nu märkte jag varför det var en favorit, det är en typisk älsklingsbok, precis i min smak. Ljust och mörkt, underbart och tragiskt, och djupt, allt på samma gång.

Versionen jag läste nu
















Ett tips: LÄS DEN!
Det är en sån bok alla borde läsa, tycker jag.

2 kommentarer:

  1. Jag är faktiskt sugen på att läsa om den. :)

    SvaraRadera
  2. Gör det! Jag förstod mer nu än vad jag gjorde då, därför är omläsning så bra, man ser sånt man inte såg första gången. ^^

    SvaraRadera