27 april 2012

11 frågor

Har fått 11 frågor av Vargnatt.

1. Det brinner, du har tid att rädda 3 böcker, vilka tar du?
I museets dolda vrår av Kate Atkinson, en bok i Harry Potter-serien och, kanske, Dikter av Karin Boye. (Men i ärlighetens namn skulle jag försöka ta med mig så många böcker som möjligt och sen skulle jag gråta i flera dar och veckor och månader och år över de böcker jag inte kunde ta med mig. :-P)

2. Favoritläsningsscenario; Ute i solen på sommaren eller inne under filten på hösten?
Inne under filten på hösten.

3. Vilken bok vill du helst av allt köpa just nu?
Under kupolen av Stephen King. (Och flera andra också! ^^)

4. Har du någon bok i bokhyllan du ångrar att du la pengar på?
Vet inte. Kanske. Förmodligen. Har gett bort många, många böcker jag lagt pengar på - det är väl ett sätt att ångra sig? :-P

5. Favoritdjur?
Hund? Har haft några djur under åren, katter, kanin, sköldpaddor, också nu hund. Så just nu är hund mitt favoritdjur. :-)

6. Finns det någon bok du önskar att du skrivit?
I museets dolda vrår kanske? Harry Potter-serien? Några dikter av vissa poeter? Nån Stephen King- eller Dean Koontz-bok? Margit Sandemo-bok? Finns många böcker, m.m., jag önskar att jag kunde ha skrivit. ^^

7. Favorittid på dygnet?
Kvällen. Ibland morgonen. Natten ibland. Läser som bäst vid kvällnatten, typ, så det är en bra tid. ^^

8. Hur många böcker har du?
Jösses! Hundra? Nej, över hundra! Många! :-D

9. Vad har du för intressen förutom att läsa?
Lyssna på musik (vilket jag gör nästan mer än vad jag läser nu), gå ut och gå med Zack (våran hund), sola när solen tittar fram, umgås med en bra kompis, se på film eller serie, m.m.

10. Håller böckerna ofta uppe dig lite senare än vad de borde göra egentligen?
Jepp! Speciellt när jag måste upp på morgonen och jobba eller plugga (om jag inte slocknar av trötthet pga att jag har jobbat under dan). :-P

11. Första meningen i boken du läser nu?
Läser två böcker nu, En god gärning av Kate Atkinson och Gömstället av Dean Koontz, men eftersom jag läser den senare just för tillfället, så tar jag den.

"På andra sidan det svarta bålverk som bergen utgjorde, larmade och jäktade en hel värld; trots det tyckte Lindsey Harrison att natten kändes tom, lika ihålig som de tomma kamrarna i ett kallt, dött hjärta."
Gömstället av Dean Koontz.

1 kommentar:

  1. Ja vore inte helt fel att ha skrivit någon av Koontz böcker :D

    SvaraRadera