13 april 2012

Jag vill vara fri och ledig också!

Fick ett erbjudande att jobba heltid fram till sommaren (eller längre), men var tvungen att tacka nej (dock sa jag att jag kunde börja jobba heltid vecka 20, men på det örat ville de inte höra av vissa anledningar), därför jag behöver plugga mer än jag behöver jobba just nu (har till på juni att plugga upp betygen, sen är det finito!). Dessutom vet jag att jag ändå kommer få jobba en viss mängd dagar varje månad ändå.
Trots att jag försöker förklara varför jag inte kan jobba heltid, så är det alltid nån eller några som inte vill lyssna, för de anser att man ska slita ut sig totalt i strävan att göra så mycket arbete som möjligt är, men av vilken anledning man ska göra det tror jag inte ens de själva vet (eller?).
Jag vill inte slita ut mig, jag vill vara fri och ledig också. Få andas emellanåt, hitta på nåt roligt då och då, slippa stressa, vill kunna sitta på mitt arsle och bara slappa nån eller några timmar i veckan. Ha tid att läsa en väldigt bra bok, t.ex.!
Gör det mig till en lat tjej? En oduglig latmask, utan karaktär eller disciplin? Fast jag både pluggar halvtid och jobbar då och då?
Jag kommer nog alltid försöka välja en bok framför att arbeta ihjäl mig, för det är sån jag är och jag är bra som jag är. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar