28 april 2012

Inget kan stoppa mig nu!

Eftersom jag valde att fortsätta läsa Kate Atkinsons böcker på engelska, så tänker jag fortsätta läsa Philippa Gregorys böcker på engelska med.
Började köpa och läsa hennes Tudor-serie på svenska förut, men så gav de aldrig ut den sista boken i serien, fast jag väntade och väntade. Så hennes böcker föll i glömska, tills nu! För alldeles nyss beställde jag den sista boken i serien, på engelska, The Other Queen. Spännande! ^^
Bara därför ska jag kanske fortsätta läsa serien efter jag har läst ut Gömstället, är på boken Den första hustrun. Har saknat Gregorys böcker ju!

2 kommentarer:

  1. Vah jag visste faktiskt inte att de inte hade översatt den sista boken i den serien vad tråkigt! Jag som älskar den serien.

    Sitter just nu och läser hennes bok den vita drottningen. Hennes böcker är fantastiska och speciellt för en Tudornörd/engelshistoria nörd som man är

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag älskar historia, så hennes böcker är fantastiska! ^^

      Radera