17 juni 2010

Georgia

Det är längesen jag läste 4 böcker på en och samma gång. Samt har det nog aldrig hänt att jag har läst två böcker av samma författare på samma gång, förrän nu!
Boken är Georgia av Leslie Pearse eller Lesley Pearse.

Ärligt talat har jag en gång läst Georgia, men jag kom bara halvvägs eller liknande den gången och det drog ut på flera månader. Så jag la ner boken.
Men nu kände jag att jag inte kunde sluta tänka på boken i fråga (pga att jag läser Mary av samma författare), så jag började läsa den sent inatt och har fortsatt att läst den idag, har hunnit läst 100 sidor. Känns bra!

Jag har märkt att författaren är duktig på att hålla ett bra tempo, det dalar upp och ned på ett bra sätt. Spännande ett tag, lugnt ett tag, spännande ett tag, lugnt ett tag. Lite så är det i båda böckerna, Georgia och Mary. Jag gillar det!
Dessutom är det inga lyckliga böcker rakt igenom, de är väldigt hemska och sorgliga. Men det är mycket glädje och lycka i dem också, huvudrollen i böckerna må ta sig genom eld och vatten för att finna sin plats, så att säga.

Jag tror att författarens böcker kan läsas av vem som helst, de flesta skulle gilla dem. Tom jag gillar dem. Haha! Men så svårflörtad är inte jag när det kommer till böcker, egentligen. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar