14 juni 2010

Mördarens jakt

Vare sig man gillar fantasy eller aldrig har läst fantasy, eller mitt emellan, så borde man ge Robin Hobb en chans! En av de bästa författare jag vet om! Och jag känner till ganska många, om jag får skryta lite. ;-)
Mördarens jakt är den sista boken i en trilogi, Berättelsen om fjärrskådarna (Mördarens lärling är den första och den andra är Vargbroder), och jag älskar böckerna! Än så länge har jag älskat alla Robin Hobbs böcker, så.

Handlingen är supersvår att berätta om. Författaren skriver så skickligt och speciellt, så detaljerat, så det är svårt få nån sammanfattning av det, förutom att det är så bra! Haha!
Det är ingen trilogi man ska läsa för att må bra av, tror man att det värsta har hänt, så har man inte sett på fan än! Ändå är den så mycket mer än hemsk och sorglig, man lever in i det hela så mycket, man blir en del i det.

Så vill man läsa nåt riktigt bra, så ska man läsa Berättelsen om fjärrskådarna och alla andra böcker av Robin Hobb! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar