23 juni 2010

Lida

And here I go again och läser en bok av den käre Stephen King. Lida heter boken och jag likey likey likey den! Självklart. Stephen King är en favoritförfattare. :-)

I Lida finns inget övernaturligt, bara det mest naturliga (hittills iaf, man kan aldrig veta med King ;-)), som kan vara lika skrämmande, om inte mer.
En människa som är psykiskt sjuk med väldigt våldsamma tendenser är inte att leka med! Men råkar man komma i den människans väg, så kan det gå som det kan gå. Speciellt om människan är ens största beundrare och tror att man är genomsnäll. Bad luck!

Jag har läst 216 sidor än så länge, hälften ungefär. Det har gått väldigt fort att läsa, vilket tyder på att jag tycker mycket om boken. Härligt! ^^
Boken började spännande och har fortsatt vara spännande hela tiden, den är väldigt kompakt alltså, vilket är positivt, tycker jag.

Jag är en feg liten krake och gillar inte skräck eller nåt som gör mig rädd, men både Dean Koontz och Stephen King är favoritförfattare till mig, trots att de skriver just skräck och sånt som gör mig rädd. Jag vet inte hur det kommer sig, men jag vet att jag älskar deras böcker. Helt underbart, alltså! :-D
Så om man är som mig, en feg liten krake, ska man kanske pröva på Koontz och King, ni kanske kommer älska deras böcker lika mycket som mig. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar