15 juni 2010

Vad gillar jag?

Hmm. Ja, vad gillar jag att läsa?

En gång i tiden läste jag nästan bara historiska böcker, alltså, såna som utspelar sig från 70-talet och ända bak till år 0, eller hur man ska säga. Alla böcker som utspelade sig i nutid var blä. Det tyckte jag.

Nuförtiden kan jag nästan läsa vad som helst, dock har jag lite svårt för riktigt hårdkokta deckare eller såna där nutida chic lit, eller såna där långdragna typiska fantasyserier.
Men det värsta jag vet är nog biografiska böcker, iaf om det är såna som handlar om hemska barndomar eller om de där kändisarna. Ruskigt värre på olika sätt.

Dock älskar jag att läsa tex:
Jan Mårtenson, Agatha Christie.
Astrid Lindgren, Enid Blyton.
Margaret Atwood, Kate Atkinson.
Margit Sandemo, Selma Lagerlöf.
Brontë (alla systrarna), Jane Austen.
Dean Koontz och Stephen King.
Robin Hobb, J.K. Rowling.
Gustaf Fröding, Maria Wine.
A.A. Milne, H.C. Andersen.
Isabel Allende, Stephenie Meyer.
Anne Karin Elstad, Elsi Rydsjö.
Och många fler! :-)

Åh, kära läsning! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar