21 december 2010

Att jobba på dagis...

...och att läsa bra böcker - dålig kombination.
Trots att jag vill läsa Harry Potter och Dödsrelikerna, så känner jag att det är dömt att misslyckas när man har varit på jobbet från 6.30 till 17.30 - utan att ha legat och vilat.
Får ta igen all missad läsning imorn, efter att jag har slutat jobbat och vilat, börjar 7.15 och vet inte när jag slutar, beror på hur många barn det kommer vara. Men jag hoppas för allt i världen att jag slutar innan 16.30, så jag kan få skjuts hem - det är nämligen -30 grader nästan nu, fy fan!
Dessutom må jag vara på topp när jag läser sista boken i Harry Potter-serien, trots att jag redan har läst den. Haha! ^^

Usch, nästan så jag vill dra ut på läsningen i boken bara för att det känns för sorgligt att det snart är slut. Saknar dem alla redan ju! Ändå känns det konstigt att göra nåt annat än att läsa boken, har blivit en väldig Harry Potter-frenesi på sistone, så jag har trängt bort allt annat som kan göras.
I förrgår hann jag både skratta och gråta när jag började läsa Harry Potter och Dödsrelikerna - åh, vad jag vill att det ska bara fortsätta, åh!
Det gör detsamma hur mycket jag än läser serien och allt jag vet om Harry, Ron, Hermione och allt annat och alla andra och alla år efter att sista boken slutade, med epilogen och allt J.K. Rowling berättat - jag vill ha mer, mer, mer!
Att man kan älska en annans fantasi så mycket att det har blivit nästan levande för en - gud!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar