03 december 2010

Lever genom böckerna...

Vet inte riktigt om det är så bra, egentligen, men man lever genom böckerna verkligen. Kan inte föreställa mig att leva utan böcker (eller filmer eller musiken), hur skulle man då vara? Inte mig själv iaf. Skrämmande...
Dock kan ingen påstå att den inte lever genom böcker eller filmer eller musiken, men alla lever kanske inte lika mycket som mig genom böcker - gör det mig till en nörd? Eller, kanske, overklig?
Hmm. Mysko tankar.
Kom att tänka på det när jag tänkte på Harry Potter-serien, kan inte, vill inte, föreställa mig en enda sekund utan den serien och de man lärt känna i serien - usch, hemska nästan-tanke!
Finns, speciellt, vissa böcker (med alla människor, varelser, landskap, fan, allt i dem) som har blivit mer verkliga för mig än verkligheten är. När jag tänker på att det inte är verkligt, då blir jag nästan illamående, går inte tänka så. Det är verkligt för mig, hur knäpp jag än låter, så är det så det är.
Jag är den jag är tack vare alla böcker och filmer och musik som funnits i mitt liv, och jag kan inte förklara min tacksamhet att jag har fått blivit den jag är.
Tack från djupet av mitt hjärta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar