23 december 2010

En till serie för barn eller ungdomar?

Hmm. När jag nu snart har läst ut Harry Potter-serien börjar jag fundera på vad jag ska läsa sen, och jag tror att jag vill satsa på en till serie för barn eller ungdomar.
Kanske Twilight-serien av Stephenie Meyer, som jag redan har läst och tyckt om? Eller trilogin av Cornelia Funke som börjar med Bläckhjärta, som jag har läst och tyckt om? Eller varför inte läsa om Narnia-serien av C.S. Lewis som gjorde så jag började läsa när jag var barn? Eller kanske jag ska läsa en trilogi av Astrid Lindgren, som står mig och nog alla svenska barn nära hjärtat? Eller ska jag läsa nån serie jag inte vet nåt om, som trilogin av Libba Bray som börjar med Ögat över månskäran, eller som serien av Lene Kaaberböl som börjar med Skämmerskans dotter?
Oo, så mycket att välja emellan! Spännande vad jag ska börja läsa! (Nåt tips? ^^)

4 kommentarer:

  1. Jo, de ligger bra till pga att de är fantasy och lätta att läsa. ^^

    SvaraRadera
  2. Jag instämmer när det gäller Narnia. Har också fastnat lite i fanstasy/ungdomens värld och skulle vilja rekommendera triologin om Sabriel, av Garth Nix. Eller något av Neil Gaiman kanske?

    SvaraRadera
  3. Ska kika in dem! Tack för tipset! :-)

    SvaraRadera