27 december 2010

Klar med Harry Potter...

...för denna gång!
Har nu läst Harry Potter-serien två gånger, vissa av böckerna har jag läst tre gånger tom, så man får se om man läser om den en tredje gång, men det ligger i framtiden.
Drog ut på läsandet i sista boken så pass mycket att jag slapp allt för stor separationsångest iaf, också peppade jag mig själv att börja läsa en ny serie så fort jag var klar med Harry Potter.
Hängde med mer än nånsin i allting i serien den här gången, saker och ting blev mer klara, mer förståelsefullt. Hände tom att jag blev chockerad av vissa saker, som om jag aldrig läst serien förut, det var verkligen positivt!
I natt somnade jag inte förrän seent, låg och läste som en besatt och grät och snörvlade massa, också skrattade jag till ibland och log åt allt fint. Åh! Underbar är vad den är! ^^

Men, men.
Nu har jag bestämt mig för att läsa Narnia-serien, igen! Kan dock erkänna att jag faktiskt inte har läst hela serien, bara fem av alla sju, så jag är inte så inne på hur det hela slutar. Så detta ska bli spännande! ^^

Har kollat upp i vilken ordning jag ska läsa Narnia-serien och bestämde mig för, som det kallades, Final Completion Order. Kan säga det att det var fyra olika ordningar att läsa serien i, så det tog ett tag att bestämma sig. :-P Har aldrig läst i den ordningen som jag ska göra nu, så bara det är lite extra spännande. ^^

Final Completion Order (Hihi! Låter härligt fint den ordningen ;-)):
- Häxan och lejonet
- Caspian, prins av Narnia
- Kung Caspian och skeppet Gryningen
- Hästen och hans pojke
- Silvertronen
- Den sista striden
- Min morbror trollkarlen

Här kommer jag, än en gång, Narnia! :-D

2 kommentarer:

  1. Har också läst Harry Potter två varv, förutom vissa böcker som jag precis som du, har läst fler gånger =) Narnia har jag ännu inte försökt mig på så det är verkligen ett projekt att boka in under året! =)

    SvaraRadera
  2. Narnia är värt att läsa, trots att den verkligen riktar in sig på barn :-)

    SvaraRadera