28 december 2010

En släng av kaffegalenskap?

Inte druckit kaffe idag, än (håller på och gör kaffe nu av ren desperation), så nu undrar jag om detta med att jag vill börja läsa en serie av Robin Hobb, helt plötsligt, beror på kaffegalenskap. :-P Har ju nyss börjat läst Narnia-serien, så jag fattar inte varför denna känsla infinner sig att jag vill läsa trilogin Berättelsen om fjärrskådarna (jag har ändå läst två böcker i den förr). Hmm.
Ska jag gå på min magkänsla eller ska jag följa vägen jag har utstakad? Eller ska jag fuska lite och sluta med Vargskinnet av Kerstin Ekman (som jag inte har läst på nån månad) och börja läsa Mördarens lärling av Robin Hobb?
Eller kanske jag ska försöka läsa en annan bok och se hur det känns - kanske vill läsa nåt som ej ingår i en serie?
Hmm. Hmm. Hmm.

2 kommentarer:

  1. Häll i dig lite kaffe så kanske du tänker klarare.

    SvaraRadera
  2. Blev lite klarare av att hälla i sig kaffe, faktiskt. Ska börja läsa en bok av Tracy Chevalier snart (fast jag fortsätter på de två serier jag läser redan), den ingår inte i nån serie och är ingen tjockis direkt - känns bra. ^^

    SvaraRadera