02 april 2011

Böcker man inte läst ut

Har ju hänt mig flera gånger att jag har läst en bok och sen bara slutat läsa den efter bara 50 sidor eller ibland när det bara är 50 sidor kvar av boken. Gud vet varför jag gör så - dumt är det!
Men jag tänkte ju ändra mig nu och bara läsa en bok i taget, så kanske jag faktiskt läser ut varje bok jag börjar läsa - smart! ;-)

Iaf så tänkte jag nu att jag skulle antingen läsa Grottbjörnens folk av Jean M. Auel, som jag redan har läst en eller två gånger men är värd att läsas om nu när sista boken kommit ut, eller så tänkte jag läsa Blonde av Joyce Carol Oates, som jag två gånger börjat läst men inte avslutat och som därför är värd att läsas ut.

Men så kom jag på att jag har börjat läst två böcker av Colleen McCullough men som jag inte läste ut, ingen av dem, och eftersom jag har läst ut minst en bok av de andra två författarna, men ingen av Colleen McCullough, så säger det vilken jag ska välja, tycker jag.

Älskar mitt sätt att bestämma hur jag ska välja vad jag ska välja, så invecklat och krångligt som bara går. ;-)

Så nu är frågan vilken av de två böckerna som jag bara började läsa av henne förut och aldrig avslutade, ska välja, Törnfåglarna eller Frestelsen? Hmm. Båda verkar bra och båda vill jag läsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar