30 april 2011

Hemläxa på mig!

Det är fy och skam att jag måste plugga så mycket som jag gör, för medan Vargnatt har hunnit läst 314 sidor, har jag bara hunnit läst 62 sidor i Benrangel...! Vilken vanära!
Jag ska försöka ändra på det denna helg, men då har jag också serien Doctor Who som är så underbart bra att det tar upp mycket av min tid med, och när jag väl tänker lägga mig och läsa, så får jag en snilleblixt att skriva massa dikter själv istället. Har prioriterat allt annat än läsningen - smisk på mig! Detta måste ändras!

Just nu har jag läst iaf 89 sidor, och boken börjar väldigt sorglig, på mer än ett sätt. Det handlar om Mike, en författare, som förlorar sin fru, och efter ett tag får skrivkramp (rejäl, jävlig skrivkramp!), och han mår bara inte bra, har mardrömmar som skulle kunna driva han till vansinne, vet inte vad han ska göra av sig själv längre, åren går men han går i samma jävla spår. Men så bestämmer han sig för att flytta till deras sommarhus, Sara Skratt, som han inte har varit i sen innan sin frus död.
Ja, och längre än så har jag inte riktigt kommit än i läsningen. Det är en lugn men sorgsen början i boken, och jag är riktigt nyfiken på hur det ska gå för Mike.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar