19 april 2011

Vad vore livet utan en Zack?

Ja, livet vore ingenting, kan jag säga.
Zack är en jack russell terrier, han är också solen och månen i ens liv, den som gör att hur illa det än är, så får man blöta pussar av honom iaf - då blir livet underbart igen! Ingen kan vara nere en längre stund med en hund vid sin sida, de skiner för en jämt. Tom när de blir sura, för en längre stund kan de inte sura, deras livsglädje är för stor för det.
Finns några böcker med hundar som huvudroll som man bör läsa, så jag tänkte jag skulle dela med mig av dem här, så folk får se att de behöver en hund i sitt liv för att vilja leva fullt ut.

Rosa - Prinsessan av Fäholmarna (en samlingsvolym med Kungsholmens ros, Rosa på bal och Prinsessan Rosa, samt Min ros är död) av Barbro Lindgren. Om Barbros hund, Rosa, verklighetsbaserade böcker, och så underbara.

Marley och jag - livet och kärleken med världens värsta hund av John Grogan. Har blivit film också, är verklighetsbaserad och handlar om honom själv och hans familj, samt men inte minst deras älskade hund, Marley, och som den förra, helt underbar.

Väktare av Dean Koontz. Spännande och så bra, en av de bästa böckerna han har skrivit, handlar om en man, en kvinna och en älskad och intelligent hund, Einstein, och jag älskar den.

Taxar, kärlek och sorg av Yrsa Stenius. Verklighetsbaserad, handlar om henne själv också, samt alla hennes älskade hundar som följt henne troget och kärleksfullt, jättebra.

Har förmodligen glömt bort att nämna nån till bra bok med hundar i, men påminn mig isf, eller ge mig tips på andra bra böcker med hundar i. :-)

2 kommentarer:

  1. Eftersom vi båda gillar att läsa böcker om hundar så kanske vi borde lägga till "Genevieve. I huvudet på en hund : en pälsklädd dams memoarer av Dennis Fried" till boklistan :)

    SvaraRadera
  2. Men den har ju inte jag. :-O Hmm. Får tänka på den där.

    SvaraRadera