18 april 2011

Kate Atkinson - oh, du underbara!

Om nån litteratur formade mig tidigt, ja, då var det böckerna av Kate Atkinson, hennes tre första böcker. I museets dolda vrår, Mänsklig krocket och Känslomässigt udda - vad jag ÄLSKAR de böckerna!
Därför blev jag extra besviken när jag fick veta att de slutade ge ut hennes böcker på svenska - skam på dig, bok-Sverige! Jag som var så tajt med Atkinson, så svek du mig så, aldrig ska jag förlåta dig! *krossat hjärta*
Läste hennes böcker redan i början av tonåren, var nog bara 13 år, så de är mig så kära, så kära. Har kvar dem här i bokhyllan, dock står de bakanför några andra böcker, ska nog ta fram dem så de syns, för det är de värda!
Har också De vilseförda, En god gärning och Inte hela världen.
Jag hoppas, hoppas, HOPPAS bok-Sverige tar sig rejält fast i kragen och börjar tänka efter vilka böcker de ska ge ut, och jag hoppas för i gudskenamn att de börjar ge ut Kate Atkinson igen, snälla! *ber på sina bara knän*
SVERIGE NEEDS KATE ATKINSON!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar