05 april 2011

Läsa om och om och om igen (serier)

Ett tag läste jag om de första böckerna i serierna, så fort det kom ut en ny bok i serierna, utan att ens komma till den nya boken som kommit ut. Det blev som en upprepning som man blev sjukt less på tillslut, för man kom ju ingenstans, var bara kvar på samma skitplats hela tiden.
Nu har jag bestämt mig! Jag tänker inte börja läsa en serie där böckerna hänger ihop som ler och långhalm förrän sista boken i serien har kommit ut och går att läsa - punkt!

Som tur är har sista boken i serien om Ayla av Jean M. Auel nu äntligen kommit ut, och jag behövde inte vänta lika länge som andra gjort (vissa gav upp redan på 80-talet, som jag har hört) - woho! :-D
Så idag ska jag börja läsa om Grottbjörnens folk (första boken av sex i serien) utan att oroa mig att behöva läsa om hela alltet om 5 år eller 10 år eller liknande, så himmelskt underbart! Har ju läst den boken minst två gånger förut pga att serien inte var avslutad. Men nu slipper jag det! Om jag inte vill det, nån gång, förstås. ;-)

Sen får man hoppas att avslutade serier fortsätter vara avslutade... Har ju hänt att författare har gjort nån till bok i en serie som varit avslutad i flera år, faktiskt. :-P
Men det ska jag inte tänka på nu! Blir alltid nöjd och glad när man kan läsa en serie utan att behöva oroa sig att behöva läsa om allting i framtiden, om man inte vill det förstås, men det är en helt annan sak. ^^

Är nog 6 år sen eller nåt sånt sen jag läste Grottbjörnens folk sist, så det känns spännande! :-D Nåt må jag ha glömt... Hmm. Vad? ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar